Per eind van dit jaar ontstaat er een vacature voor de rol van voorzitter
Graag komen wij nu al in contact met kandidaten voor deze functie, die voldoen aan het onderstaande profiel
Is in woord en daad het boegbeeld van de vereniging
Kennis van het bedrijfsleven/affiniteit met Wijdemeren
Bij voorkeur ondernemer of oud-ondernemer
Is een verbindende persoonlijkheid
Het vermogen om de vergadering op een goede wijze te leiden en te komen tot besluitvorming
Lid van Ondernemend Wijdemeren
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met W. Lorje (voorzitter) 06-54972661 of P. Landwaart (secretaris) 06-23870752
Geïnteresseerd? Stuur een mail naar info@ondernemendwijdemeren.nl
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Ondernemend Wijdemeren zoekt voorzitter
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Wij hebben een garagebedrijf voor bedrijfswagens, van een Volkswagen Caddy tot zo groot als je het maar zou willen verzinnen. Wij verkopen nieuwe en gebruikte bedrijfswagens, onderhouden en repareren deze en beschikken over een wasstraat van 32 meter lang, 7 meter hoog en breed voor bedrijfswagen. Tevens voorzien we in het onderhoud en wassen van campers.
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
De ideale klant in mijn ogen is een klant waar je een relatie kan opbouwen waarin een wederzijds vertrouwen en gunnen ontstaat, gelukkig hebben we er hier veel van. In eendaags vliegen en koopjes jagers ben ik niet zo geïnteresseerd
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Neen ik ben alleen lid van Ondernemend Wijdemeren.
Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Ik ben lid geworden omdat ik destijds hiervoor benaderd ben ik ben echter altijd wel van mening dat als je iets wilt bereiken je dit over het algemeen samen moet doen, dus in dat opzicht is een ondernemersvereniging zeker niet slecht. Ik heb niet direct verwachtingen van het lidmaatschap.
Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Een partner voor de bedrijfswagen en/of camper bezitter. Een bedrijf dat haar klanten ont zorgt in de breedste zin van het woord. En nog lekker dichtbij ook.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Ambiëren doe ik dat niet, zeg echter nooit nooit.
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Jazeker, moet echter eerst maar eens zelf zien te komen.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met John Singstra van TDC bedrijfswagens
Sinds wanneer ben je lid?
Weet ik niet precies; zelf heb ik Reymerink in 2012 over genomen; het bedrijf was toen al lid.
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Reymerink is een bedrijf met een aantal bedrijfsactiviteiten: Enerzijds levering van chemie voor wasserijen en zwembaden, anderzijds is Reymerink een formuleerder. We maken vloeistoffen voor reiniging, desinfectie en cosmetica, die via vakgroothandels aan professionele gebruikers geleverd worden zoals huis- en tandartsen, pedicures, schoonheidsspecialistes, nagelstudio’s en tattoeerders. Daarnaast wordt er ook voor diverse klanten onder private label afgevuld.
Nadat ik eerst 20 jaar in loondienst heb gewerkt, heb ik de stap gemaakt naar het zelfstandig ondernemerschap. De vrijheid om te handelen, en om een bedrijf samen met een team betrokken medewerkers te ontwikkelen naar eigen inzichten was voor mij de grootste drijfveer om ondernemer te worden.
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Een klant die tevreden is over de geleverde producten en diensten, die geld kan verdienen aan de geleverde producten en diensten van Reymerink (en omgekeerd), en zakendoen met de ideale klant moet ook prettig zijn!
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee.
Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Door samenwerking en vereniging worden de belangen van de ondernemers beter gediend richting overheid en stakeholders; daarnaast altijd goed om van elkaar te kunnen leren.
Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Nog in te vullen met ledenvoorledenactie.
Kennis en expertise mbt het vervoer en de opslag van verpakte gevaarlijke stoffen.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Momenteel niet. Ik heb reeds een aantal andere maatschappelijke functies buiten het ondernemerschap om.
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Zeker, afhankelijk van het onderwerp.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Johan de Jong van Reymerink
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Aannemingsbedrijf grond- water- en wegenbouw. Gekozen om een uitdagingen te hebben en afwisselend werk
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Ideale klant is kan iedereen zijn, ze moeten ook wel flexibel zijn, dit moet van twee kanten en op tijd betalen. Van maandag t/m zaterdag
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee
Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Ben lid geworden voor de onderlinge contacten en dat we sterker staan bij de Gemeente door overleg
Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Nog in te vullen met ledenvoorledenactie.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Nee
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Als de mogelijkheid zich voordoet kan het voorkomen.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Pieter Nagel van Aannemingsbedrijf P Nagel
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Wij zijn Gerard Versteeg en Renate Vermeijs en samen in 2011 gestart met “Monument in”, toen nog vanuit Vreeland. Sinds januari 2018 is ons kantoor gevestigd, grenzend aan ons woonhuis, op de Nieuw-Loosdrechtsedijk 16 in Loosdrecht.
In onze Rijksmonumentale boerderij/smederij zijn wij gevestigd als restauratie adviesbureau. Met een praktische en persoonlijke aanpak richten we ons op eigenaren van (Rijks)monumentale en historische panden. We bieden persoonlijk op maat advies en begeleiding, te denken valt aan onder andere ontwerp en tekenwerk, vergunnings- en subsidie-aanvragen, opstellen werkomschrijving/bestek, aanbesteding en toezichthouding tijdens uitvoering. Oftewel, ontzorgen van A tot Z!
Wij zijn in 2011 samen begonnen, Gerard met een (restauratie)bouwkundige, Renate met een hotellerie/commerciële achtergrond. Deze combinatie, ook als echtpaar, versterkt onze kennis en aanpak richting deze specialistische markt. We zochten naar aanvulling binnen de wereld van restauratie, bouw en monumenten, waarbij we als tussenschakel fungeren tussen opdrachtgevers en overige partijen (zoals aannemers, gemeentes, Rijksdienst). Het vertalen van de wens en smaak van opdrachtgevers, ook in ontwerp- en tekenwerk, is tevens een belangrijk onderdeel, daarbij ook altijd rekening houdend met financiën en budget.
Inmiddels met ons team van 6 personen staan we sterk dankzij ons enthousiasme en een praktische aanpak en benadering.
Om ook aan de vraag voor niet-monumentale panden te kunnen voldoen, hebben we in 2017 onze divisie “Ontwerp in” opgestart.
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Iedere (potentiële) eigenaar van een monumentaal of historisch pand, of in beschermd stads- of dorpsgezicht. Dit kunnen allerlei vraagstellingen zijn, waarbij wij onze assistentie op maat kunnen aanpassen.
Vrijblijvend contact opnemen mag altijd, dan bespreken we graag de vraagstelling, situatie en eventuele mogelijkheden. Wij streven er vervolgens altijd naar om vooraf onze offerte uit te brengen, zodat ook onze kosten transparant en inzichtelijk zijn. Iedere assistentie is op maat en uiteraard naar wens aan te passen.
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee, tot onze verhuizing naar Loosdrecht waren we wel lid van Bedrijfsvereniging Vreeland.
Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Interessant en leerzaam om als ondernemers binnen de regio elkaar te (leren) kennen en daarmee elkaar te versterken. Uitbreiden van het netwerk, daarmee ook lokale verbinding zoeken. Ook verwachten we met een gezamenlijk platform meer draagkracht te hebben en daarmee ook invloeden binnen regionale en ambtelijke organisaties.
Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Overige leden zijn altijd welkom voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek, om de specifieke vraagstelling, situatie en eventuele mogelijkheden te bespreken. Dit kan bij ons op kantoor of ter plaatse bij het betreffende (monumentale) pand.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Nee, in deze fase nog niet, wellicht in de (latere) toekomst.
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
We houden ogen en oren open en zullen mede-ondernemers zeker wijzen op Ondernemend Wijdemeren, zodra ze nog geen lid zijn.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Renate Vermeijs & Gerard Versteeg van Monument in
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Ik werk bij het WerkgeversServicepunt (WSP) regio Gooi en Vechtstreek (www.wspgv.nl). Dit is een samenwerkingsverband tussen de zeven regiogemeenten en UWV. Het centrale aanspreekpunt voor werkgevers uit de regio voor ondersteuning bij de werving en selectie van nieuwe medewerkers. Tevens geven wij advies over personeelsvraagstukken en over subsidiemogelijkheden.
Samen met regionale werkgevers werkt het WSP G&V met veel passie aan een succesvolle, inclusieve arbeidsmarkt en realiseren we meer arbeidskansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Dit doen wij door kennis te delen met elkaar en directe contacten te leggen.
Door de samenwerking tussen UWV en regionale gemeenten beschikken we over een groot aantal werkzoekenden, elk met hun eigen talenten.
Het WSP G&V bemiddelt o.a. uitkeringsgerechtigden met een WW-, Wajong- of Bijstandsuitkering naar werk. Verder helpen wij u als werkgever bij het vinden van een passende kandidaat. Waar nodig nemen wij werkgevers zoveel mogelijk werk uit handen bij het in dienst nemen van een werknemer met een afstand tot de arbeidsmarkt.
We kijken daarbij samen met u naar wat er in uw specifieke situatie en die van de betreffende werknemer mogelijk is.
Wij informeren u bijvoorbeeld over ‘inclusief werkgeverschap’ en geven tips en advies voor op de werkvloer. Bijvoorbeeld ten aanzien van begeleiding van een geschikte kandidaat met een afstand tot de arbeidsmarkt en een bedrijfsanalyse. Tijdens een bedrijfsanalyse zoeken wij in de bestaande werkprocessen naar eenvoudige werkzaamheden. Deze combineren we tot een nieuw takenpakket, waar we vervolgens een geschikte kandidaat bij zoeken uit de doelgroep. Dit advies is kosteloos.
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Wij zijn blij met elke werkgever uit de regio G&V die in contact wil komen met onze organisatie en dienstverlening. Helemaal als de desbetreffende ondernemer open staat voor werkzoekenden met een uitkering; zoals een Wajong-, WAO-, WIA-, WW-uitkering of iemand in het kader van de Participatiewet (die vervangt het voorgaande stelsel van Wet werk en bijstand, Wet sociale werkvoorziening en Wajong).
Iedere ondernemer kan mij bereiken op 06-25437321 en-, via mijn e-mail: frank.boekschoten@uwv.nl óf werkgeversservicepunt-gooi-en-vechtstreek@uwv.nl.
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Ja, van IVW (Industrie Vereniging Weesp), samen met mijn collega Ernst Tukker.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend ondernemen?
Nee.
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Jazeker. Ik wil altijd een ondernemer attenderen op ‘Ondernemend Wijdemeren’ en de netwerkbijeenkomsten.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Frank Boekschoten van Werkplein Gooi en Vechtstreek
Ik ben lid sinds ca 1990
In die tijd was de naam van de ondernemers vereniging Loosdrecht nog OKL
“Ondernemers Kring Loosdrecht” De voorzitter was toen de bekende Ben Koers.(Jos Gieskes was destijds nog burgemeester).
In mijn tijd als directeur van de ABN AMRO kantoor Loosdrecht was ik 6 jaar penningmeester en 6 jaar voorzitter (als opvolger van Dick Stobbe)
Het soort onderneming is een adviesbureau in financiële diensten voor ondernemers en particulieren.
Mijn keus om zelfstandig ondernemer te worden kwam doordat ik na 38 dienstjaren bij ABN AMRO in diverse functies, waarvan de laatste 13 jaar als kantoordirecteur van kantoor Loosdrecht gevestigd aan de Nootweg gebruik heb gemaakt van een vertrekregeling bij de bank wegens een reorganisatie ronde. Ik was toen 56 jaar oud en veel te jong om niets te doen en besloot om verder te gaan als zelfstandig adviseur.
Door de reorganisaties bij diverse grootbanken en sluiting kantoren waren veel cliënten ontevreden over de service van hun bank.
Door mijn bekendheid en vakkennis in deze regio vroegen diverse mensen ook niet cliënten om hun belangen te behartigen, zowel zakelijk als particulier en om op te treden als hun intermediair bij hun bank.
Mijn werkzaamheden zijn b.v. het begeleiden van starters, het schrijven en bespreken van kredietaanvragen en de haalbaarheid bepalen, het onderbrengen van creditgelden, het bijhouden en doen van administraties, bewind voering, de functie van executeur testamentair , afwikkeling nalatenschappen, onderhandse lening overeenkomsten maken tussen partijen, belastingaangiften maken voor particulieren, bemiddeling aan/verkoop onroerende zaken. “kortweg gezegd, alles wat met “geld” te maken heeft.
Een vraag aan mij was, wat is de ideale cliënt.
In mijn beleving bestaat die niet. De basis is vertrouwen tussen partijen, zeer belangrijk in deze branche. Mijn opdrachten komen veelal voort uit mond op mond reclame, daarnaast loopt de relatie vaak door van (groot)ouders naar kinderen.
Gezien mijn huidige leeftijd ben ik selectief met het aannemen van nieuwe cliënten
Een belangrijk criterium is dat er een toegevoegde waarde moet zijn voor beide partijen.
Ik ben geen lid van andere regionale bedrijfsverenigingen.
Ik ben destijds lid geworden om dat dit passend was gezien mijn functie als directeur van de ABN AMRO in Loosdrecht, Ook nadat ik zelfstandig ondernemer werd ben ik gewoon lid gebleven.
Mijn doelstelling is niet specifiek om uit mijn lidmaatschap voordeel te halen, wel belangrijk is om contacten te houden met andere ondernemers om wat er gebeurt en leeft in de regio.
Mijn bijdrage aan de vereniging heb ik in de loop der jaren al geleverd, zoals gezegd 12 jaar
bestuursfuncties bij de OKL
Met betrekking tot leden, deze kunnen altijd bellen voor een oriënterend gesprek.
Bestuursfuncties ambieer ik derhalve niet meer, maar ik probeer wel altijd ondernemers enthousiast te maken om lid te worden van de vereniging.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Hans Vol van Adviesbureau H.J. Vol
Natuur in en om de Horstermeerpolder’ en ‘Natuurontwikkeling Horstermeerpolder Grondwaterberekeningen’ van Royal Haskoning DHV.
Dit rapport vormt de basis van het inrichtingsplan voor het zuidelijk deel van de Horstermeerpolder.
Wie vind jij het meest vooruitstrevend familiebedrijf van Wijdemeren?
Nomineer vóór zaterdag 6 juli!
Vorig jaar was het thema van de eerste verkiezing: de startende ondernemer. De winnaar was: Mats Smit van Smit’s Delicious. Dit jaar is het thema: het familiebedrijf. De thema’s zijn tot 2022 vastgesteld, zo krijgen alle bedrijven een kans om mee te doen. Wethouder Jan Klink: “Wijdemeren is trots op haar ondernemers en de rol die zij in de dorpen spelen. Met deze ondernemersverkiezing willen we onze waardering laten blijken, maar hen ook stimuleren, inspireren en verbinden.”
Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Een accountantskantoor met 2 medewerkers. Ondernemen heb ik van huis uit mee gekregen. Mijn vader was makelaar en projectontwikkelaar. Daarvan heb ik de mooie kanten en de problemen gezien. Ik ben zelf ook geïnteresseerd in wat de bouw brengt, maar het omgaan met de cijfers ging mij beter af. Mijn vader zei: “als ik had kunnen ondernemen met de cijfermatige kennis die jij nu hebt, was er veel minder financieel risico geweest”. Dat is wat ik vandaag de dag aan het doen ben. Door snellere verwerking van de gegevens zijn we in staat om samen met de ondernemer toekomstige beslissingen te maken. De accountant zou de controllers functie van de ondernemer moeten vervullen, niet de geschiedschrijver die maanden of een jaar na dato komt melden wat het resultaat is geweest.
Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Mijn ideale klant wil meer inzicht in zijn bedrijf, werkt in en aan zijn bedrijf en heeft groei van het bedrijf voor ogen. Doelen stellen. Wij zijn in staat om dat met inzicht in de cijfers te begeleiden, om bij te dragen aan dit doel/succes.
Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee niet bij bedrijfsverenigingen. Wel ben ik penningmeester bij Stichting SLOEP, betrokken bij de IJLP Loosdrecht
Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Mijn kantoor is gevestigd in Bilthoven, ik woon in Kortenhoef, ben opgegroeid in Loosdrecht. Ik denk dat velen mij wel eens gezien hebben, maar geen idee hebben waar ik mij overdag mee bezig houd. Wij hebben de laatste twee jaar een transformatie ondergaan op kantoor, waardoor wij meer kunnen betekenen voor onze klanten of toekomstige klanten. Als ik dit niet verklap, blijft het idee waar het is en kan niemand er gebruik van maken.
Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren?
Gratis Quick scan van de onderneming met behulp van het Management Kompas Systeem. Hiermee krijgt de ondernemer een indicatie van de financiële prestaties van de onderneming en waar er (financiële) verbeteringen te behalen zijn.
Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren? Niet op korte termijn?
Ik wil de vereniging eerst wat verkennen. Wellicht in de toekomst.
Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Ik weet niet of mijn kantoorlocatie groot genoeg is, bij mij thuis zou het wellicht ook kunnen in de tuin. Maar ik ben niet bang voor bezoek en gezelligheid, dus in overleg kan alles.
Filed under:
Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Jan Vis van Accofis Accountants en Belastingadviseurs