62% van de werkgevers heeft werknemers met financiële problemen

By GJFdeJong,

Een werkgever is al snel 13 duizend euro per jaar kwijt aan een werknemer met financiële problemen die voltijds werkt en een modaal salaris verdient.

Dit blijkt uit het rapport ‘Personeel met schulden’ van het Nibud dat vandaag wordt uitgebracht bij de lancering van de website financieelgezondewerknemers.nl door Koningin Máxima tijdens de jaarlijkse platformbijeenkomst van Wijzer in geldzaken in Amsterdam.

Deze nieuwe site voor werkgevers is een initiatief van Wijzer in geldzaken, het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Nibud, Divosa en NVVK. Uit het Nibud-rapport blijkt dat werkgevers pas laat zicht krijgen op de geldproblemen van hun personeel. Met de site hopen de organisaties dat werkgevers sneller problemen zien en gerichter hulp gaan bieden.

Eén werknemer met schulden kost werkgever 13 duizend euro per jaar
57 procent van de werkgevers ziet personeel met schulden als een groot risico voor de organisatie. Volgens de Nibud Kostenscan Personeel met schulden is een bedrijf al snel 13.000 euro per jaar kwijt aan een werknemer met financiële problemen die voltijds werkt en een modaal salaris verdient. Deze kosten zitten met name in het verwerken van het loonbeslag, (ziekte)verzuim en productiviteitsverlies.

Daarnaast kan het bedrijf nog risico lopen vanwege diefstal, fraude en het feit dat personeel met geldproblemen vatbaarder is voor omkoping en chantage. De site financieelgezondewerknemers.nl ondersteunt werkgevers met tips en checklists om werknemers ‘financieel fit’ en daarmee duurzaam inzetbaar te laten blijven. Op die manier kunnen dit soort kosten worden voorkomen.

Olaf Simonse van Wijzer in geldzaken: “Een financieel gezonde en veerkrachtige werknemer werkt met meer aandacht en heeft ruimte om vooruit te kijken. Gelukkig zien steeds meer werkgevers ‘financiële fitheid’ als onderdeel van duurzame inzetbaarheid van de medewerker. We zien dat vrijwel alle werkgevers (93 procent) in actie komen als de financiële problemen aan het licht komen. En de helft van de werkgevers ziet het ook als zijn verantwoordelijkheid om hun werknemers te ondersteunen bij geldzaken. Om die ondersteuning zo effectief mogelijk te laten zijn hebben we deze website in het leven geroepen. Door werkgevers de juiste weg en hulpmiddelen te geven hopen wij uiteindelijk financiële problemen op de werkvloer te voorkomen.”

Werkgevers vinden schulden een reden voor ontslag
Een derde van de werkgevers vindt financiële problemen van werknemers een reden een contract niet te verlengen, bijna één op de vijf ziet het zelfs als een reden voor ontslag. En meer dan de helft van de werkgevers denkt dat werknemers hiervoor bang zijn. Het Nibud vindt dit zorgelijk. Het verkleint de kans dat werknemers zo vroeg mogelijk hun financiële problemen bespreekbaar maken.

Het instituut zou juist graag zien dat praten over geld op de werkvloer laagdrempeliger wordt en dat werkgevers ervoor zorgen dat werknemers met allerhande vragen over financiën, bijvoorbeeld over hun persoonlijke financiële situatie of de belastingaangifte, terecht zouden kunnen bij een financieel deskundige. Het Nibud denkt dat dit een passende rol voor de werkgevers is, gezien het feit dat uit het onderzoek komt dat driekwart van de werkgevers vindt dat de financiële gezondheid van werknemers een belangrijk onderdeel van het HR-beleid is.

Ook wil 80 procent van de werkgevers werknemers met geldproblemen graag ondersteunen. Volgens het Nibud kan een werkgever pas echt goed helpen als de werknemer niet meer bang is om ontslagen te worden vanwege schulden. Het aanbieden van financieel-inzichtgesprekken die zijn verankerd in cao’s of arbeidsvoorwaarden, zou daar goed bij kunnen helpen.

Nibud-directeur Gerjoke Wilmink: “Wat we zien is dat het werkgevers pas in een laat stadium op de hoogte zijn van de financiële problemen. Meestal pas als er loonbeslag wordt gelegd, of wanneer de werknemer om een voorschot vraagt. Ook zien we dat een groeiende groep werkgevers worstelt met de vraag of het geen schending van de privacy is om zich te bemoeien met financiële problemen van werknemers. Het Nibud begrijpt dat en vindt ook niet dat de werkgever zelf de rol van financieel adviseur op zich moet nemen, maar hij of zij moet wel tijdig hulp kunnen inschakelen of kunnen doorverwijzen. De Nibud-coach voor werkgevers kan daar bij helpen en deze website is daarvoor een goed startpunt.”

Aantal loonbeslagen op werkvloer flink gedaald
De afgelopen tien jaar heeft het Nibud met enige regelmaat onderzoek gedaan naar schulden op de werkvloer en het is voor het eerst dat het Nibud ziet dat het aantal loonbeslagen is afgenomen. Had in 2012 nog 74 procent van de organisaties met loonbeslagen te maken, nu is dat 46 procent.

Ook het aantal werknemers met geldproblemen is gedaald. In 2012 had 78 procent van de werkgevers personeel met geldproblemen in dienst, nu is dat 62 procent. Dit beeld komt overeen met de lijn in de ontwikkeling van aanvragen voor schuldhulpverlening. Sinds 2015 vragen uitkeringsgerechtigden vaker sanering aan dan werknemers. Tussen 2011 en 2015 deden meer werknemers een beroep op schuldsanering.

Financieelgezondewerknemers.nl
Plotselinge veranderingen in iemands leven zoals echtscheiding, baanverlies van partner, ziekte of overlijden zijn vaak een oorzaak van geldzorgen. Deze gebeurtenissen vormen veelal de bron voor stress, concentratieverlies, een (tijdelijk) lagere intelligentie en zelfs verzuim op het werk.De nieuwe werkgeverswebsite financieelgezondewerknemers.nl stimuleert en ondersteunt werkgevers met informatie, tips en checklists om medewerkers ‘financieel fit’ te laten blijven en werknemers met geldzorgen door te verwijzen.

Bron: persbericht Nibud mei 2017

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor 62% van de werkgevers heeft werknemers met financiële problemen


Ondernemers Uitgedaagd!

By GJFdeJong,

Gemeente Wijdemeren daagt u als ondernemer uit tot inclusief werkgeverschap. Ga de uitdaging aan om samen een win/win-situatie te realiseren waarbij uw behoeften én die van de werkzoekenden in onze gemeente centraal staan.

Wat is Inclusief Werkgeverschap.
Een ‘inclusieve werkgever’ biedt werkgelegenheid aan werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt. U begrijpt de noodzaak tot maatschappelijk verantwoord ondernemen, kunt omgaan met verschillen tussen mensen en vindt het belangrijk dat iedereen meedoet.

Wanneer spreken we over afstand tot de arbeidsmarkt.
Er kunnen veel oorzaken zijn waarom het iemand niet lukt om aan een betaalde baan te komen. Denk daarbij aan zijn verouderde werkervaring, leeftijd of taalniveau Nederlands. Wat deze kandidaten nodig hebben is een kans.

Win/Win-situatie.
De werkzoekende van nu kan uw toekomstige klant zijn. Om zover te kunnen komen is de gemeente Wijdemeren, samen met het Werkgevers Service Punt (WSP), op zoek naar u als ondernemer.

Wat is er nodig.

Taalstage:
Een taalstage geeft niet alleen de gelegenheid om de kennis van de Nederlandse taal te verbeteren maar ook om Nederlandse werknemersvaardigheden op te doen. Deze werkzoekenden hebben een vergunning om te werken en te wonen in Nederland.

Werkervaringsplaats (WEP):
Een werkervaringsplaats is bedoeld voor werkzoekenden die om diverse redenen nog niet toe zijn aan een betaalde baan. Een werkervaringsplaats is met behoud van de uitkering voor de werkzoekenden. U als ondernemer biedt alleen de werkplek en de begeleiding op de werkplek.

Vacature:
U kunt eerst onderzoeken of een werkzoekende bij uw onderneming past en andersom ook. Dit kan in combinatie met een de werkervaringsplaats die in de vorige alinea wordt besproken. Ook is het mogelijk om een loonwaardemeting plaats aan te vragen als blijkt dat de persoon minder productief is dan een reguliere werknemer.

Redelijkheid en billijkheid
Iedere werkzoekende en ondernemer is verschillend. Daarmee is ook iedere situatie uniek te noemen. Het is om deze reden onmogelijk om met standaard oplossingen of afspraken te komen. We hebben immers te maken met mensen. Redelijkheid en billijkheid is daarom ook de basis om vanuit te werken.

Contact en vragen
Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden voor de kandidaten. Ook als u vragen heeft, neem gerust contact op met Eric van Amerongen via e.vanamerongen@wijdemeren.nl of via telefoonnummer 06-16 38 5028. (behalve vrijdag).
Bij vragen over vacatures mailt u naar Thomas Snels, t.snels@wspgv.nl of bel met 06-23 03 4971

Direct een stageplek of werkervaringsplek bieden kan ook via het aanmeldformulier. Ook dan wordt contact met u opgenomen.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Ondernemers Uitgedaagd!


In memoriam Dick Stobbe

By GJFdeJong,

Geheel onverwacht is, tijdens zijn vakantie in Italië, Dick Stobbe overleden. Hij werd 78 jaar.
Hij was bekend als oud-directeur van L.T.L. in Loosdrecht, nu Luchttechnische Industrie Loosdrecht. Als ondernemer kennen we hem ook van zijn vele werkzaamheden voor de toenmalige ‘Industrie en Ambachts Kring Loosdrecht’, wat later de Ondernemers Kring Loosdrecht werd. Hij is vele jaren bepalend geweest voor het beleid van de OKL, eerst als secretaris en later als voorzitter. Onder zijn bezielende leiding heeft destijds de herinrichting van het industrieterrein De Rading plaats gevonden, en hij was betrokken bij het tot stand komen van het bedrijventerrein De Zodde. Door zijn niet aflatende inspanningen was het ledental van de OKL aanzienlijk gegroeid.
Toen hij als voorzitter statutair moest aftreden en niet meer herkiesbaar was, is hij benoemd tot ere-lid van de vereniging. Dit bleef hij uiteraard na het samen gaan in 2014 van OKL met OCW, waarna de vereniging als Ondernemend Wijdemeren verder ging. Ook daarna kwamen we hem bij vele activiteiten nog tegen.
Wij verliezen in hem een gedreven en betrokken lid, die mede heeft bijgedragen aan het succes van onze vereniging. We gedenken hem met respect en dankbaarheid voor zijn inspanningen, en we bewaren de vele mooie herinneringen.

Namens het bestuur,

Wim Lorjé
Voorzitter OW

Bekijk hier de rouwkaart van Dick

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor In memoriam Dick Stobbe


Werk aan de weg in Wijdemeren

By GJFdeJong,

Tussen de vaarseizoenen door plant de gemeente Wijdemeren veel ingrijpend onderhoud aan de weg. Hierbij worden veel gevaarlijke situaties in overleg met bewoners opnieuw beoordeeld en verbeterd. De meest recente werkzaamheden en afsluitingen treft u op de pagina Wegafsluitingen van de Gemeente Wijdemeren.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Werk aan de weg in Wijdemeren


Interview met Betty Marsen / Jachtservice Breukelen

By GJFdeJong,

Gert en Ramona waren op de koffie bij Betty Marsen van Jachtservice Breukelen. Betty vertelt enthousiast over hun jachthaven en hun watersportwinkel! Zij zijn erkend Vetus dealer en gespecialiseerd in diesel, aandrijf- en elektratechniek, inbouw van boegschroeven, motoren en accessoires!

Sinds wanneer zijn jullie lid?
Wij zijn lid vanaf 2010.

Wat voor soort onderneming hebben jullie?
Jachtservice Breukelen is begonnen in Breukelen met alleen onderhoud/reparaties aan dieselmotoren/equipment in boten, maar in 2003 verhuisd naar Loosdrecht.
Hier hebben wij een Jachthaven, (zomer- en winterstalling) en watersportwinkel.
Wij zijn erkend Vetus dealer en gespecialiseerd in diesel, aandrijf- en elektratechniek, inbouw van boegschroeven, motoren en accessoires.
Een volledig ingerichte servicewagen voert onderhoud- en reparatiewerkzaamheden uit waar nodig.
In 1996 zijn wij met een enthousiast team in het ondernemerschap belandt.

Wat is jullie ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Onze ideale klant is uiteraard een tevreden klant, die kiest voor ons bedrijf, omdat zijn boot bij ons in goede handen is. Onze service, kwaliteit en klantvriendelijkheid, zorgt ervoor dat wij al vele jaren een vaste klantenkring hebben.
En klanten liggen graag met hun sloep in onze nieuwe, moderne en rustige Jachthaven.

Wij zijn een toegankelijk en open bedrijf en men kan ons altijd bellen voor informatie en/of advies.

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
We zijn door Jacob van der Meulen gevraagd om lid te worden.
Het lijkt ons goed om de lokale ondernemers nader te leren kennen.

Wat hebben jullie te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Leden van Ondernemend Wijdemeren bieden wij 15% korting op Vetus artikelen.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Nee, wij ambiëren geen functie in de vereniging.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Ik wist niet dat dat mogelijk was, maar is een goed idee!

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Betty Marsen / Jachtservice Breukelen


Interview met Angela Smeink / HR Efficiency Partner

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
In mei 2015 ben ik lid geworden van Ondernemend Wijdemeren.

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
HR Efficiency Partner is een eenmanszaak. Ik noem mijzelf HR Professional en ik ben gespecialiseerd in het snel, praktisch en efficiënt aanpakken van vraagstukken en problemen rondom personeel. Dat kan variëren van het opzetten van een gestructureerde en efficiënte personeelsadministratie tot het oplossen van een arbeidsconflict. Personeelsplanning, ingewikkelde arbeidswetgeving, veranderingen in verzekeringen en pensioenregelingen, vergrijzing, tekort aan personeel: allemaal zaken waar een ondernemer wel mee te maken heeft, maar die hem/haar afleiden van datgene waar hij/zij goed in is: verkoop, productie en ontwikkeling van de producten of dienst van zijn of haar onderneming. Ik vind het geweldig om zulke vraagstukken te helpen oplossen!

Met HR Efficiency Partner ben ik in januari 2014 gestart na na meer dan 25 jaar in loondienst gewerkt te hebben. De laatste 10 jaren was ik als Manager HR (Human Resources oftewel Personeelszaken) verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van een grote ICT-onderneming. Om diverse redenen kwam er zo’n moment waarop ik dacht: blijf ik dit doen tot mijn pensioen? Nee dus. De beslissing om voor mijzelf te beginnen, ontstond in 2013, na gesprekken met vele zakelijke en persoonlijke relaties. Ik heb er nog geen dag spijt van!

Wat is je ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Een ideale klant heb ik niet. Wel denk ik dat mijn werkzaamheden het meest lonend zullen zijn voor ondernemingen met zo’n 10 man personeel of meer. Er is dan vaak te weinig tijd voor de interne organisatie. De financiële administratie is waarschijnlijk bij een administratiekantoor ondergebracht maar alles rondom medewerkers doet ‘de baas’ zelf: arbeidscontracten, verzekeringen voor personeel, bewaking van kwaliteit van medewerkers, hun ontwikkeling; de ondernemer pakt het naar eer en geweten aan. Terwijl wet- en regelgeving rondom personeel bijzonder ingewikkeld is geworden, fouten maken daarmee heel kostbaar kan zijn en vergrijzing of juist een tekort aan personeel vragen om gestructureerde oplossingen.

Iedere ondernemer met vraagstukken rondom personeel mag dus contact met mij opnemen!

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Ik ben ook lid van de BV Hilversum.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Het is leuk om andere mensen, andere ondernemers, te leren kennen. Dat lukt inmiddels aardig, hoewel je daar wel veel tijd in moet investeren: ik probeer elke bijeenkomst aanwezig te zijn en gesprekjes aan te knopen. Dat laatste vind ik niet altijd gemakkelijk omdat veel mensen elkaar al erg lang kennen en zo’n bijeenkomst gebruiken om ‘bij te kletsen’. Ik ben niet iemand die zich daar dan ‘tussenwringt’. Gewoon blijven komen is dus belangrijk.

Ik ben niet lid geworden met de verwachting er concreet iets uit te halen. Zelf heb ik er nog geen nieuwe klanten aan over gehouden maar OW heeft mij wel contacten opgeleverd die aan mij diensten leveren. Heel handig!

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Elke ondernemer met personeel nodig ik van harte uit om vrijblijvend contact op te nemen. Ik heb zeker ideeën voor een leden voor leden actie, maar daar moet ik nog handen en voeten aan geven. Dus daarover volgt later meer informatie.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Altijd leuk om een bestuurs- of commissiefunctie te vervullen! Alleen nu nog niet omdat ik nog bestuurslid ben bij een grote zeilvereniging. In de loop van 2018 mogen jullie het mij opnieuw vragen.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
De zakelijke relaties die ik heb, wonen en werken grotendeels buiten Wijdemeren. En degene die ik in Wijdemeren ken, zijn al lid….

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Angela Smeink / HR Efficiency Partner


Interview met familie Van de Wetering / Caravanpark van de Wetering

By GJFdeJong,

Op het prachtige terrein van de familie Van de Wetering kregen Gert en Ramona van Ronald een rondleiding op het recreatiepark. Fantastisch om te zien en te horen hoe dit familiebedrijf generatie op generatie met passie dit recreatiepark succesvol voortzetten.

Sinds wanneer zijn jullie lid?
Wij zijn ruim 10 jaar lid van de vereniging!

Wat voor soort onderneming hebben jullie en waarom hebben jullie gekozen voor het ondernemerschap?
Wij hebben een recreatiepark met 225 chalets, deze staan allemaal aan het water.
Het is een familiebedrijf en wij ( mijn broer, zus en ik zelf) en zijn de derde generatie.
Onze opa Henk van de Wetering is het park begonnen in 1963.

Wat is jullie ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
De ideale klanten zijn nette klanten.

Zijn jullie lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Wij zijn ook lid van bedrijfsvereniging “de Boomhoek”.

Waarom zijn jullie lid geworden en wat verwachten jullie eruit te halen?
Wij zijn door anderen er eigenlijk bij gevraagd en hebben ook niet iets verwacht. Misschien dat er toch wel ondernemers zijn die klanten via ons krijgen o.a. de Jumbo.

Ambiëren jullie een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Wij hebben echt geen tijd voor een functie in het bestuur.

Zouden jullie relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Wij hebben al wel mensen aangesproken om lid te worden o.a Ed Moons van Futurum.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met familie Van de Wetering / Caravanpark van de Wetering


Interview met Marjolein Jonker / Smashdots

By GJFdeJong,

Ramona en Gert waren op bezoek bij Marjolein Jonker van Smashdots in Loosdrecht. Marjolein heeft als ZZP’er naast haar grafische diensten een platvorm ontwikkeld om ondernemers in Loosdrecht beter op te kaart te zetten voor recreatie & toerisme.

Sinds wanneer ben je lid?
Via de gemeente Wijdemeren maakte ik kennis met Hetty Kastelein en door haar enthousiasme ben ik bij een bijeenkomst geweest en gelijk begin van dit jaar lid geworden.

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Ik heb eerst een aantal jaren in Australië en Tsjechië gewoond. Met mijn gezin ben ik sinds 2013 weer terug in Loosdrecht. Dat was erg wennen in het begin maar mijn ontwerpstudio & online marketingbureau Smashdots is gelukkig niet aan een locatie gebonden. Ik verzorg al jaren voor vele opdrachtgevers hun grafisch ontwerp, webdesign, content en de online marketing.

Wat is jouw ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
Mijn ideale klant is een klant die weet wat hij/zij wilt en die gaat voor het totaalpakket. Het is onwijs leuk om met gedreven ondernemers samen te werken. Overigens werk ik zelf ook samen met andere zzp-ers. Door elkaar de opdrachten te gunnen, ontstaat er een diversiteit aan opdrachten die je samen met veel plezier kan oppakken.

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Nee, ik ben alleen lid van Ondernemend Wijdemeren.

Waarom ben je lid geworden en wat verwacht je eruit te halen?
Natuurlijk vind ik het leuk om lokaal weer mijn netwerk uit te breiden in contacten en het delen van kennis. Maar onlangs ben ik een portal gestart www.enjoyldp.nl. Of wel Enjoy de Loosdrechtse plassen. Dit initiatief is puur om de zichtbaarheid te vergroten voor recreatie & toerisme. Uiteindelijk wil ik ook een mobiele App ontwikkelen waar men in een oogopslag de lokale activiteiten kan zien, een boot kan huren, een kamer kan boeken enz. Als er ondernemers zijn die meer informatie over de portal willen dan kom ik graag langs om er meer over te vertellen.

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Ik kan 10% korting geven op de ontwerpkosten van een flyer of kleine advertentie of het opfrissen van een logo.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Op dit moment niet.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Wat leuk, dat was mij niet bekend maar zal ik zeker doen!

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Marjolein Jonker / Smashdots


Interview met Mark Baatje / Nimmerdor About Wonderfull Flowers

By GJFdeJong,

Nimmerdor About Wonderfull Flowers is een veelzijdig bedrijf die wordt gedreven door een team enthousiaste vakmensen die kwaliteit , duurzaamheid , creativiteit hoog in het vaandel heeft staan.

Servicegerichtheid en brainstormen met de klant over bloemen, interieur of de aankleding van de mooiste dag van je leven horen bij ons dagelijks werk en maakt Nimmerdor uniek in het Gooi en omstreken.

Het jaar 2008 waarin ik Mark Baatje het bedrijf Bloembinderij Nimmerdor overnam nadat ik hier al 10 jaar werkzaam was vormt de basis van waar wij voor staan.

Nimmerdor is actief op de zakelijke en particuliere markt en bied oplossingen op maat,

Onze flowerservice bezorgd wekelijks bloemen op kantoor of thuis en ont zorgt zo de klant die hier geen omkijken meer naar heeft,.

de klant heeft dan altijd verse bloemen die door ons kundig in een vaas worden geschikt.

Duurzaamheid heeft ook een hoge prioriteit en Nimmerdor verkoopt meest verantwoord geteelde bloemen met het MPS keurmerk.

De bloemen worden geteeld en verhandeld met respect voor mens en milieu.

Ook andere leveranciers worden geselecteerd op duurzaamheid zodat ook Nimmerdor haar steentje bijdraagt aan een beter handelsklimaat.

Nimmerdor levert dus vakwerk zonder hierbij de klant uit het oog te verliezen zodat deze de mooiste en meest passende bloemen voor elke gelegenheid geleverd krijgt.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Mark Baatje / Nimmerdor About Wonderfull Flowers


Interview met Jan-Dam Stoon / Sligro Hilversum

By GJFdeJong,

Sinds wanneer ben je lid?
Ik ben lid sinds juni 2017. M’n eerste meeting was de haring party op de Jachtwerf bij de gebroeders Kloet te Kortenhoef.

Wat voor soort onderneming heb je en waarom heb jij gekozen voor het ondernemerschap?
Sligro is een groothandel in food (vers en lang houdbaar) en non food artikelen voor ondernemers die ingeschreven zijn bij de KvK. Wij willen graag de partner zijn van onze klanten en hen ook waar nodig van advies voorzien en niet alleen de groothandel zijn waar men zakelijk inkoopt. Wij zijn er voor kleine en grote ondernemers.

Wat is jullie ideale klant en wanneer mogen mensen contact opnemen?
De ideale klant is de klant die graag zijn inkopen doet bij Sligro en waar we een langdurige relatie mee hebben opgebouwd. Elke ondernemer is welkom.

Ben je lid van meerdere regionale bedrijfsverenigingen?
Ja, naast Ondernemend Wijdemeren ben ik ook lid van de BV Hilversum, Hilversum Zuid-West en de Gooise Netwerkborrel.

Waarom ben je lid geworden en wat verwachten je er uit te halen?
Sligro is een groothandel voor ondernemers en daarom is een lidmaatschap van Ondernemend Wijdemeren niet meer dan logisch. Sligro Hilversum bedient veel grote maar ook kleine ondernemers in de regio, maar bij sommige ondernemers zijn de voordelen van Sligro niet altijd bekend. Ik hoop op leuke nieuwe contacten met regionale ondernemers, waar wellicht mooie samenwerkingen uit kunnen voortkomen.

Wat heb je te bieden aan de vereniging en/of aan de leden van Ondernemend Wijdemeren.
Als nieuwe klant van Sligro krijg je een fantastisch mooi koksmes aangeboden. Indien u al klant bent maar een tijdje niet geweest, dan wil Sligro je ook belonen. Gratis éénmalig en op vertoon van dit bericht een feestelijke fles Pronol prosecco bij aankoop van minimaal € 75,- (Ex. BTW). Geldig t/m 30 november 2017.

Ambieer je een functie in de vereniging Ondernemend Wijdemeren?
Op dit moment komt dat te vroeg. Maar wat is nu niet is, kan nog komen.

Zou je relaties willen uitnodigen om eens een bijeenkomst bij te wonen?
Jazeker, indien je als ondernemer NIET lid bent, ben je eigenlijk geen ondernemer. Ondernemend Wijdemeren staat bekend als een actieve vereniging die ondernemers met elkaar verbindt.

  Filed under:
  Comments: Reacties uitgeschakeld voor Interview met Jan-Dam Stoon / Sligro Hilversum